Mit fokus er blevet skarpere

Der ligger stadig et lille restoplag på mit kontor.
Min egen undervisningsbog: Skriv bedre borgerbreve nu.
Jeg bruger de sidste bøger, når jeg en sjælden gang underviser kommunale sagsbehandlere i at skrive bedre til borgerne.
Og jeg bliver stadig lidt glad, når jeg deler den ud til kursisterne. For den minder mig om mange års undervisning af offentlige skribenter.
Dem der hver dag gør sig umage for at gøre svære regler og faglig viden forståelig for borgere.
Men den markerer også meget tydeligt, hvor mit fokus er i dag.
I dag arbejder og underviser jeg primært i faglig formidling af politiske dagsordener.
Hvordan skriver man til travle politikere, der skimmer, scroller og læser mellem møder, mails og telefonopkald?
Hvordan skaber man overblik, retning og politisk handlerum i komplekse sager?
Og hvordan gør man faglig viden relevant for både politikere, borgere og lokalsamfund?
Det er de spørgsmål, jeg bruger mine arbejdsdage på nu.
Og jeg må indrømme: Jeg elsker det felt. 😊
